Geologian vuosi 2020: GTK:n Vuosikatsaus verkossa

Vuosikatsauksessa on kerätty yhteen menneen vuoden keskeisiä lukuja ja tilastoja sekä nostettu esiin muutamia onnistumisia monien joukosta. Vuosikatsauksen toteutus on tänä vuonna erilainen heijastellen edeltävän vuoden poikkeuksellisuutta. Vuotta 2020 leimasi globaalin koronapandemian vaikutukset kaikkialla yhteiskunnassa. GTK:lla heijastukset ulottuivat muun muassa vientitoimintaamme ja työskentelyn tapoihimme, mutta näkyivät myös eri tavoin muussa toiminnassamme.

Vuosi oli lisäksi 2020‒2023 tulossopimus- ja strategiakautemme ensimmäinen toimintavuosi. Strategiamme fokusalueet osoittautuivat vaikuttavuudeltaan ajankohtaisiksi ja suuntasivat keskeisesti projektitoimintaamme. Lisätietoa toimintavuoden toteumasta ja tulossopimuksesta löytyy verkkosivuiltamme vuoden 2020 tilinpäätöksestä sekä työ- ja elinkeinoministeriön ja viraston välisestä tulossopimuksesta. Vuosi jäi myös pääjohtaja Mika Nykäsen viimeiseksi toimintavuodeksi GTK:lla. Hänen katsauksensa voi lukea täältä.

Suurten haasteiden ratkaisu edellyttää kiinteää yhteistyötä ja erilaisten osaamisten yhdistämistä. Teemme työtämme asiakaslähtöisesti ja kumppaneiden kanssa. Yhteistyö luo uutta osaamista ja tuo laajempaa vaikuttavuutta geologialle tieteenalana. – pääjohtaja Mika Nykänen

Vuosikatsaus 2020 löytyy myös ruotsiksi ja englanniksi verkkosivuiltamme.